Roemer, Master 2 et Magistère 3 2017/2018

I joined the AMSE after doing 2 years of “classe préparatoire” Cachan D2 in Dijon, and I must say that it is a great choice for my academic interests: quantitative economics. As a Magistère student, the first year was very broad, reviewing the basics (but not only) of all the different branches of economics. Then, after a semester on Erasmus exchange in Helsinki, I started my pre-specialization in econometrics during Masters 1, which is now my full specialization in Masters 2. Throughout the Magistère our courses are supplemented with data analysis classes. These are a great way to discover the current issue of Big Data, and to give us the digital tools that we need to analyze and manipulate it. It was thanks to a teacher at AMSE that I landed an internship at the Insee during my first year of Magistère, which was a great first professional experience.

Yannick, 3e année de Magistère 2015/2016

J'ai suivi la licence Économie Management avant d’intégrer le Magistère Ingénieur Économiste. J’ai choisi AMSE notamment car l’école propose une option Big Data, secteur en plein développement. Ce choix d’études me permet de développer mes compétences en data science et donc de participer à la construction et au développement de mon projet professionnel qui est de devenir Data Scientist. J’ai par ailleurs déjà effectué deux stages sur les trois années du programme : en 1ère année (L3), en 2e année (M1) et mon stage de fin d'études de 3e année (M2) démarre dans quelques jours. Les cours d'économétrie, de programmation VBA et les cours Big Data constituent une formation solide pour acquérir les compétences du data scientist. Je suis aussi quelques cours en ligne et je participe à des Kaggle. Les intervenants Big Data au sein d’AMSE sont de très bonne qualité ce qui fait de cette option un des atouts de la formation.